torsdag 29 april 2010

TSM-tröskel


Somnade i soffan före träningen. Vaknade för sent, körde som en galning, trängde mig fruktansvärt på Kungsgatan, hamnade i kö på Sturegatan, svor som fan, parkerade bilen, slet av överdragskläder, sprang mot Östermalms IP, svor igen över äckliga Djurgården som spelade på Stadion och gjorde att trafiken var extra jävlig, hann fram precis till avfärd.
Var lite trött efter rushen till IP och uppjoggen gick i ganska bra tempo. Hade väntat mig lite vila med löpskolning och sånt men efter 3 km drog ledarna upp tempot utan någon paus. Var bara att gilla läget och passet blev bland de bättre med TSM so far. 4 x 10 minuter snabbt med några minuters jogg mellan varje. Bara två ledare med idag och både gav järnet. Vid start runt 30 pers, i mål ca 20. Fint mått på ansträngning. Jag gillar!

15,6 km/4:56
194/177

4 kommentarer:

  1. Ja, det är ju kanske det sämsta med Stockholm marathon, att man måste avsluta det på äckliga difs Stadion... ;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar med. Snygg pulskurva också. Förstår dock inte vitsen
    med autopause, står man stilla så får man ju ändå lite vila.
    Skulle behöva lite hårdare press själv, nån som vill springa lördag lr söndag?

    SvaraRadera
  3. I detta fall är var vitsen att den pausade i tunnlar, brukar bli konstiga varv när den bryter, vi stannade aldrig. På söndag ska du väl springa intervaller med TSM/Frida? Szalkai föreläser innan också. Du kan åka med oss ;)

    Spring ett kort långpass på lördag så du orkar du både och!

    SvaraRadera
  4. Gärna, jag gillar skjuts. Ring mig när det är dags!

    SvaraRadera