lördag 3 april 2010

Om febern får bestämma


Jag skulle ha gått ut på krogen men kände mig plöstligt lite febrig. Sen åt jag middag med en präktig sallad med precis allt nyttigt som nämndes i matartikeln i RW. När jag ätit klart insåg jag att febern var ett påhitt, eller tanken på att gå på krogen gav mig nog lite feber. Det finns många sätt att ljuga på, varför inte bara säga som det är din punk!

Så såg jag på fantastiska Millienium, host host, och så var dags att dra ut. Körde samma runda som igår i ungefär samma tempo. På Liljeholmskajen började jag köra lite sidled och höga knän. Sånt tönteri ska man ju göra ibland. Efter bron körde jag en fartstegring (åh vad underbart töntiga de här orden är!). Samtidigt kom det en polisbil åkande från vägen som går förbi bangolfen. Jag blev tvungen att väja lite för länsman som skulle åt samma håll som jag. Jag ökade farten ytterligare. Tänkte att det här borde ju faktiskt länsman reagera lite på, är det inte lite misstänkt att springa omkring så där sent och så där fort? Men de körde bara vidare i sina 7-8 km/h och svängde upp på Tantogatan. Nästan alla gator i Tanto heter Tantogatan, jag har kollat med Eniro. Sånt borde ju försvåra polisarbete.

Sen blev det ytterligare en rusch och det var sista kilometern för då började jag bli lite less och sugen på att komma hem och käka igen.

Kul med fint väder idag, tjohoo, tjohoo... Var ute och promenerade och konstaterade att det här skulle ju inte gå att springa i, för mycket folk ivägen. Så hoppas på lite halvpissigt väder imorgon så kan jag köra långpass i stan, kanske lite Västerbro-löpning. Om inte annat får jag väl köra motorvägslöpning, det är trevligare än det låter, tro mig.

11km/4:46
191/169

1 kommentar:

  1. Jag tror du håller på att bli träningsnarkoman. Men det är väl en förutsättning för att bli BRA.
    Förövrigt brukar jag också bli besviken när Polisen ger mig NOLL uppmärksamhet. Varför skulle inte jag kunna vara knarkkurir?

    SvaraRadera