måndag 19 april 2010

Söndagspass på landet

10km/6:35

Underlaget vid Ingrids hus i Sättraby är bra. Platt utan att vara hårt, grus utan för stora stenar. Ändå spökar löparknäet redan efter 2-3 kilometer vilket är illavarslande, hur ska jag orkar 42 kilometer?

Doktorn har ordinerat mer lårträning och att smörja in Zon. Zon ska tydligen kunna hjälpa mot inflammationen som löparknä innebär.

Körde samma "konditionstest" som jag ordinerade Johanna dagen innan. Inte perfekt utformat, men ändå ganska kul att genomföra. Trots att jag sprang allt vad jag hade sista 2 minuterna kom jag inte upp högre än 189 i puls. Börjar tro att den där gången på 194 var en dröm.

8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad är ett löparknä? Det låter ju inte som något negativt. För mig låter det som ett knä som är bra på att löpa. Men du kanske skulle vila 1-2 veckor och cykla eller nåt?

    Vilken slavdrivare du verkar vara. Googlade lite på maxpuls och fann att formeln för kvinnors maxpuls är 226 - ålder och för än är det 220 - ålder. Intressant!

    SvaraRadera
  3. För MÄN är det 220 - ålder, skulle det stå...

    SvaraRadera
  4. Då fick jag henne 3 slag över hennes maxpuls med andra ord.

    SvaraRadera
  5. Sprang du bredvid och peppade med glada tillrop?

    SvaraRadera
  6. Sprang du bredvid med glada tillrop?

    SvaraRadera
  7. Ja, jag var förmodligen en väldigt irriterande coach.

    SvaraRadera
  8. Hehe, det är en balansgång att utmana utan att irritera så mycket att det dröjer lääääänge till nästa coachning.

    SvaraRadera