söndag 4 april 2010

Långpass


25km/4:39
181/169

PB på halvmara: 1:36:37 (4:34)

Fan vad mör jag är nu! Ska göra som programmet säger och ta't lugnt nästa vecka. Nu blir det svulla, 2 kexchoklad, 2 gainomax, bananer, sen lasagne... Är lite orolig för framtiden... Om man ska behöva betala extra skatt för kexchokladen borde man inte också kunna dra av på löpning i deklarationen?

Drack powerade medan jag sprang, fördelat på 4 flaskor och utspätt med lite vatten. Drack efter 10, 15, 20 och 23 km.

Gick ut i ett tempo som kändes lagom och kollade inte på klockan förrän efter 8 km, då var tempot 4:30 eller lite mer. Så jag gick ut lite för fort men lyckades nästan hålla den farten. Körde en liten ökning mellan 16 och 20 km som föreslogs i programmet.

Tog den kuperade sidan av Sicklasjön och det är en plats där snön inte alls har försvunnit ännu, förmodligen för att det rinner ner en massa från sluttningarna.

Om man ska väga sig ska man väl göra det efter ett långpass? 75 kg blev det då. Nu väntar 2 hela vilodagar, då ska jag äta upp mig!

2 kommentarer:

  1. Du ska nog ner till 70 kg för optimal löparvikt. Själv är jag nere på 69. Grattis till pb

    SvaraRadera
  2. Grymt, grattis! Se FF till att hålla dig hel framtill racet nu.

    SvaraRadera