torsdag 8 april 2010

El baco


Som sagt, backlöpning med Magnus och Frida vid Eriksdalsskolan. Tillsvidare justerar jag ner min maxpuls till 200. Sista vändan var för jävla hård. Magnus gjorde flera allvarlig attacker som fick besvaras med rusher. Så dödligt jobbiga sista metrar att jag har svårt att tro på 10 slag till. 5 kanske... hoppas, annars springer jag lite väl nära smärtgränsen hela tiden. Med några fler intervalpass i benen blir det ett maxpulstest på löpband. Motbjudande men nödvändigt!

1 kommentar:

  1. Nu kanske jag svamlar, men är det inte svårt att komma upp i maxpuls under backlöpning?
    Jag tänker att det är relativt hård muskelbelastning uppför, och därmed lite mindre frekvens i rörelserna. Ungefär på samma sätt som det är svårt att få maxpuls under cykling.

    SvaraRadera