tisdag 20 april 2010

Münchenbacken


Gjorde comeback hos Linnea idag. På schemat var det backen som ligger strax före Münchenbryggeriet. En riktigt bra backe faktiskt. Börjar ganska flackt och blir brantare och brantare, totalt ca 440 meter. Var andra gången jag sprang den och i höstas vill jag minnas att varven låg runt 2:07 x 6. Alltså klar förbättring idag!
Måste tillägga att just backe är överlägset att springa i stor grupp. Det blir som ett lång ring där alla peppar alla, låter löjligt men fungerar bra.


Varvtiderna blev:
2:02
1:58
1:58
1:58
1:58
2:05
2:02

Om jag känner mig frisk till helgen blir det ett försök på 28 km i 4:58 fart. Tror det kan bli en psykologisk befrielse att ha gjort två tredjedelar i rätt fart. Kan ju även bli ett förtida bevis på överoptimism...

13,1 km/5:14
195/169

2 kommentarer:

  1. Om tiden (13,1 km/5:14) är inklusive backlöpningen är jag grymt impad.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är stämmer. Det blev ingen löpskolning och jag sprang med de snabba grabbarna som värmer upp i 4:55 tempo, var nog därför det blev hyfsat snitt.

    SvaraRadera