söndag 18 april 2010

Huge massive långpass


Lite roligt att sätta längdrekord varje gång. Ett lunkande pass som gick lite för långsamt men som ändå var jobbigt för benen. Har precis tagit mig ur koman som följde där jag först somnade i badkaret och sedan i sängen.

Dagens manliga fåfänga: Omspringning. När vi kommer kommer lunkandes så händer det givetvis att snabbare löpare passerar hela ledet. Fåfängan ligger i att passeringen allt som oftast sker i ett rasande tempo med fjäderlätta framfotssteg. När passeringen är klar så sänks tempot ganska omgående och ibland har hela gruppen fortsatt bakom i flera kilometer utan att omspringaren försvunnit ur sikte.

Vad sägs om Eriksdalsbacken på tisdag?

30km/5:26
181/165

2 kommentarer:

  1. Men om man springer om är det ju precis om som när man kör om med bil, man måste ju öka på lite så att man inte riskerar otäcka möten.... :)

    Backe på tisdag kanske vore nåt! Borde jag orka.

    SvaraRadera
  2. Haha, dessa omspringningar.
    Men kan det inte vara så att NI ökar tempot vid omspringningar, vilket gör att de som ska springa om blir helt utmattade.

    På tisdag ska jag gå på Söderstadion, även om jag inte är så sugen.

    SvaraRadera