onsdag 28 april 2010

Södra Station - Gul Samba 1 - 0


5km/8:00 (uppskattning)
185/120 (uppskattning)

Numera åker jag ut till Hökarängen varje måndagkväll för att spela fotboll på grus. Det gör alltid ont. Trånga fotbollsskor, skrapsår på låren och allmänt hård belastning på benen. Torsk igen denna kväll. Inga avbytare så jag var tvungen att kuta i 2*20 minuter vilket är mycket jobbigt. Ibland funderar jag på om jag inte skulle spela bättre i vanliga bekväma gympaskor. Spelar anfallare och kompenserar bristande teknik med att springa som ett as. Med tanke på att jag oftast är illamående efter match gissar jag att jag kommer upp mot 5 km i denna stenhårda "fartlek".
Efter matchen frågade en motspelare, "Tränar du inför Marathon eller?"

4 kommentarer:

  1. Det var ju en trevlig fråga! Minns att jag var intill döden trött av att vara målvakt för ca 2 år sedan då jag spelade fotboll sist.

    SvaraRadera
  2. Ha klockan och pulsband på nästa gång, det är Korpen så ingen märker :)

    SvaraRadera
  3. Vi har en nitisk domare som kollar att alla har benskydd! Dessutom blev jag varnad senast för att jag stog för nära bollen!

    SvaraRadera
  4. Södra station, hatmatch?

    Jag körde Korpen av och till mellan 1998 och 2007. Du måste försöka ta dig ur det där, det är skadligt... För min del särskilt för mina motståndare. ;)

    SvaraRadera