söndag 18 april 2010

...weakness leaving the body


Vi skulle ju köra med lite coola såna där uttryck skulle vi inte?

Har varit lite mycket den här veckan med bland annat firmafest och förberedelser inför saker som gick i stöpet på grund av moln. Ok, nog med bortförklaringar. Blev iallafall ett bra långpass. Körde samma Älta-runda, gillar'n helt enkelt. 74 kg vägde jag efter runda. Ska ner 4 kg alltså för att bli idealisk enligt Pagge. Nu ska jag som vanligt äta upp mig några kg.

Bifogar en "Performance Predictor"-tabell från SportsTrack.

Nu är förresten mina skor påväg från wiggle.co.uk. Mina gamla skor kanske inte får vara med på maran trots allt, de börjar kännas lite väl nötta...

Lite missnöjd med att SportTracks visar 4:56 som medeltid för min klocka visade 4:55 och jag spurtade sista kilometern för att få till den tiden (4:28). Well, well...

30km/4:56
183/164


5 kommentarer:

  1. Grymt!

    Känns som att Performance Predictor utgår från att du gett max, alltså borde den köras på din 41-mil för att få rätt värde.

    SvaraRadera
  2. 3:23 blev det på 41-rundan. Kanske jag kan hoppas på... Men 12 km till på 30 km, det kan ju bli tungt alltså...

    Man kan jun undra vad PP-pluginen (eller formlen) gör för analys av ett 100m-lopp??

    SvaraRadera
  3. Jag tippade 3:22 i ett tidigare inlägg :) Klart det blir tungt, kommer bli vidrigt... men det borde gå att pressa sig extra mycket på tävlingsdagen. Om det inte blir svinvarmt förstås, då kan det bli tufft.

    Tror den använder en annan formel på kort och medeldistans. Har för mig att den formeln fanns med i RW i artikeln som gick igenom formeln.

    SvaraRadera
  4. Man ska ju ha två skor enligt David!

    3:22 tror jag ger top-1000 i resultatlistan eller något sånt, kan ju vara värt att satsa på tresiffrigt!

    SvaraRadera
  5. Fast man ska inte ha helt nya skor på marathon, det är det tips som står överallt, inga nya skor eller kläder =)

    SvaraRadera