torsdag 1 april 2010

Motivation blog à Chamonix


Dra åt helvete vad ni har sprungit snabbt och hårt bröder! Har tjuvläst bloggen och tror att den har haft inverkan på min löpvilja den här veckan. Egentligen har jag varit slut efter skidåkning, men jag har genomlidit.

I Chamonix har det blivit tre pass, 6/8/8 km, alla runt 5:05 fart. Backen som leder upptill vår lägenhet är BRUTAL så det har avslutats tungt. Misstänker att mina ben kommer hem starkare. Skidåkningen är inget annat än sjukt grym och ger liknande adrenalintillströmning som crossåkningen gjorde. Har tagit framtill idag (dag fyra) innan jag kunnat ta mig ner för backar utan absurd mjölksyra. Gänget vi åker med har tillbringat hela vintrar här i sin ungdom och är avancerade brädåkare. Har lärt mig att Chamonix är offpiståkningens mecka och det är tillåtet och uppmuntrat att köra precis vart som helst. Större delen av bergen är opistade. Det är stor underhållning och se hur folk tar sig ner från kabiner och liftar, helt jävla galet faktiskt. Jag och Andreas följde med på ett offpiståk häromdagen vilket närmast blev en parodi med två jon med mjölksyra och nära döden känslor. Vi överlevde, men det tog tid och var mest obehagligt. Om Kalle drar till Frankrike får vi mötas upp i Chamonix på våren ;)

2 kommentarer:

  1. Låter jävligt ballt!
    Tips: Ta med din Garmin ut i backen!

    SvaraRadera
  2. Jepp, Chamonix i vår och kanske marathon som går mellan Nice och Cannes den 14:e november... ;)
    http://www.marathonfrenchriviera.com/

    SvaraRadera