söndag 11 april 2010

Två i bredd med armlängds avstånd!


27 km grupplöpning med TSM idag. Farthållningen på 5:20 var oklanderig men snittet drogs ner av irriterande rödljus (skall aktivera auto-paus nästa gång...).
Min TSM-kompis var på plats och vi hade en ganska behaglig tur där vi avhandlade löpning, löpning, löpning och de andra deltagarnas oförmåga att hålla sprikrakt två-och-två led. Tror min gamla lärare Ackie, eller hur hon nu stavade, hade varit en utmärkt sergeant/TSM-ledare. Kanske hade hon uttalat sina order ännu mer resolut och gravallvarligt.

Dagens höjd punkt var - HÅLL ER PÅ GÅNGBANAN, HÖÖÖ... ehhh VÄNSTER!! när vi möte en cyklist på en av Lidingös gångvägar. Annars är det underhållning när en sergeant skriker att man skall hålla höger och genast upprepar fyra-fem jag-vill-egentligen-också-vara-ledare-individer exakt samma sak, gärna något högre.

En annan skojig företeelse: Det händer lite då och då att någon tappar en vattenflaska. Det hände även mig idag. Det märkliga ligger i att somliga tappare är oförmögna att kliva ur ledet, vända och plocka upp sin flaska. Istället fortsätter de springa rakt i ledet och låter flaskan ligga kvar, ungefär som att det är sånt man får räkna med. Ibland hinner någon annan längre bak plocka upp den, men bara ibland.

Förutom glädjen våra ultraseriösa ledare skänkte kändes benen oförskämt friska vid 21 km. Har det som riktmärke, att finna en skön känsla halvvägs och inbilla benen att nu jävlar börjar det.

3 kommentarer:

  1. Tappade också en flaska idag, det var sista dosen. Jag tog upp den och blev tvungen att lägga på en spurt för att kompensera. Det är inte aslätt att sätta tillbaka flaskorna i pro touch-vätskebältet.

    SvaraRadera
  2. Din vardagspsykologi är alltid rolig att läsa. Är inte helt säker på att du skulle plocka upp vattenflaskan heller. :)

    SvaraRadera
  3. Ha! Jag plockade givetvis upp min flaska. Jag var ju en av dem som tappade ;)

    SvaraRadera