tisdag 6 april 2010

Pain is temporary - Glory is forever



10km/5:28
184/166

Av alla töntiga träningscitat är detta ett av de som brukar dyka upp i mitt huvud under löpningen, framför allt under sista kilometern. Under gårdagens mil sprang jag den sista kilometern på 4:37, vilket jag är väldigt nöjd med. Det var troligen ganska jobbigt just då, men nu minns jag bara känslan av att det gick hyfsat fort (Kalles halvmaratempo).

Hade ett bra träningsläger under påsk hemma hos familjen Mårdén. 31 km löpning och några kilometer lättare löpskolgning, inklusive balansgång på spåret. Något skamlöst smååt jag själv upp en hel lasagneform under påskdagarna.

2 kommentarer:

  1. Bra citat, mer sånt! Jag ska absolut försöka slänga mig med lite sånt framöver. Hoppas det var hemlagad lasagne du åt. Själv har jag ätit en hel del köplasagne efter mina långpass och senast höll jag verkligen på att spy på det. Aldrig mer!

    SvaraRadera
  2. "Mjölksyra är mitt bränsle" har jag mantrat ganska ofta. Citatet är flagrant stulet ur en RW krönika. Ska se om det inte kan dyka upp en lite mer Hollywoodanpassad variant framöver.

    SvaraRadera