tisdag 12 januari 2010

Misstänkt extravikt


Fartlek idag - 10,24 km / 6:39/km

Sitter och funderar på vad som gör att det skiljer 86 sekunder/km mellan dagens pass och midnattsloppet i somras. Här kommer några gissningar.

-50 sek - Midnattsloppet har ju en jobbig backe, idag var det nästan helt plant.
+30 sek - Sämre kondition. Tränade trots allt ganska duktigt inför Midnattsloppet.
+10 sek - Kyla. Man springer väl långsammare när det är kallt?
+20 sek - Satsning. Var inte ens nära att kräkas idag.
+10 sek - Kläder. Hade säkert 2 kg kläder på mig idag, dags att skaffa snygg löpoutfit.
+10 sek - Snömodd. Sämre fäste, sämre fart.
+30 sek - Fartlek. När man fartleker springer man givetvis inte optimalt.
+26 sek - Extravikt, väger 73 kg idag vilket är ungefär 3-5 kg mer än i somras.

3 kommentarer:

  1. Du lekte ju bara! Jag sköt upp min comeback till imorgon. Idag dracks det öl istället. Det var gott!

    SvaraRadera
  2. Måste dock säga att jag är mycket imponerad av den där 100m-ruschen du gjorde på bara 5 sek!

    SvaraRadera
  3. Tack! Det var vid gångtunneln under slussen misstänker jag.

    SvaraRadera