onsdag 13 januari 2010

Långpass



Äntligen tillbaka. Första passet sen förra onsdagen. Har lidit av kanininfluensa. Skojade till genom att köra ett långpass på en onsdag. Bestämde mig efter ett tag för att försöka klara under 5:00 min/km. Skulle ha gett mig lite mer marginaler för det blev jävligt jobbigt i sista backen upp till mig. Ni vet där det finns såna där träbockar som man kan träna med, där fortsätter en backe rätt upp i skogen som leder vidare till Årsta IP, den backen leder också hem till mig.

-10 idag och dessutom väldigt fuktigt. När jag kom hem såg mina ögonfransar ut att vara målade med vit mascara. Tyvärr smälte det för fort så jag har tyvärr ingen bild att lägga upp här. Det vore dessutom i kokettaste laget. Men hursomhelst är det aldrig något större problem med kyla för mig när jag springer. Det är det däremot i övrigt, 24/7... :)

Blev ganska hög puls på slutet, 188 som mest. Men annars var det ganska jämt puls, typ 160.

Nu ska jag äta kokt och stekt fläsk och kolla på The Wire. Säsong 1. På den tiden hade de personsökare.

4 kommentarer:

  1. Lägg gärna upp karta. Kul att se var du tar vägen när du springer långt.

    Vore kul med lite kamp mellan bröderna. Kalle har ju "alltid" varit snabbast men David har ju haft en imponerande utveckling de senaste åren.

    Maratonodds
    Kalle - 60%
    David - 35%
    Magnus - 5%

    SvaraRadera
  2. Ok, lägger upp kartan. Det var samma runda som förra 17km. När det blir varmare får det bli lite roligare rundor, Strandvägen och sånt.

    SvaraRadera
  3. Nu blev det så där fult igen, men det är väl inte mitt jobb att fixa sånt? ;)

    SvaraRadera
  4. När du lägger upp bild. Välj alternativet längst till vänster, kommer inte ihåg vad det heter.

    SvaraRadera