onsdag 6 januari 2010

Kyla som drivkraft

Hade funderingar på gymmet idag. Men de får fortsätta tjäna pengar på min årsavgift utan min närvaro. Trodde att det var under -15 idag men det var ju bara -13 så då var det bara att ge sig iväg. Blir nog sista gången jag har ett gymkort, sen får de bli Paolo Roberto-träning.

Fick springa snabbare än vad jag hade tänkt mig för jag frös för mycket annars. Kyla som
drivkraft alltså. Fartleken på Stadsgårdskajen blev att springa snabbt tills det dök upp en vägg av koff-släpande sällskap. Sen lite vila och så igång igen. Sen körde jag några km typ 300m vila och 700m "nästan-nästan-max".


Tog ganska lång tid att föra över GPS-datat från klockan till datamaskinen idag. Förstår mig inte riktigt på Garmin. Har tre frågor. Varför heter det ANT Agent när ikonen ser precis ut som Musse Pigg? Ok, det var två frågor i en. Sen kommer jag inte ihåg den tredje frågan.

Nu är det bara sekunder kvar tills det är dags för att äta pizza...

6 kommentarer:

  1. Fy fan så motbjudande att komma hem! Dock, mycket imponerande löpning igen!

    SvaraRadera
  2. Fartlek ja. Det verkar kul. Prövade programmet som hette Fartlek i min Garmin. Ganska lugnt program överlag, troligen för lugnt.

    Programmet FARTLEK i min klocka pågår i 34 minuter och kräver att man tar ner pulsen till HR ZONE 1 (under 111) från löpning minst en gång vilket i princip kräver att man stannar - kan inte var som Szalkai vill ha det.

    Bra fart annars.

    SvaraRadera
  3. Sen kan man såklart programmera egna fartlekar - som jag ska göra nästa vecka!

    SvaraRadera
  4. Den värsta köldknäppen hinner säkert passera när du kommit hem så det var ju grym tajming att åka till Thailand nu!

    Tog ut mig ganska mycket idag, har varit allmänt kollapsad sen dagens löpning...

    Men att programmera en fartlek, är inte det lite av en paradox? Det ska ju va lite på känsla. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fartlek

    SvaraRadera
  5. Jaha. Ok då! Problemet är ju att man ibland mest "känner" för att stanna. Men visst. Lägg gärna upp en tempokurva från en fartlek så jag får se hur ni leker.

    SvaraRadera
  6. Håller med Kalle, programmera inte fartlek! Ska ladda upp lite kurvor jag är stolt över när jag kommit hem ;)

    SvaraRadera