onsdag 20 januari 2010

Vulgärt svettig på löpband

Mina Runheimska takter har förpassat löpningen till Sats tills jag är mer frisk. Mer frisk är jag förhoppningsvis imorgon. Det är långtråkigt med löpband och extremt varmt på Sats Södra station. Ca 31 grader om man får tro klockan. Då jag springer (observationer från två pass visar att 6-7 av 8 löpband används till promenad) i värmen blir jag extremt svettig. Med helt blöt tröja har jag även lyckats få små sår på brösten vilken är lite genant och obehagligt.

Nåväl, idag var sista löpbandspasset för denna gång. Förkylningen är snart besegrad och det gick givetvis några dagar fortare eftersom jag fortsatt att träna...

Söndag 17 jan. 17 km löpband


Onsdag 20 jan, 7 km fartlek (det blev för tråkigt och kladdigt)

3 kommentarer:

  1. Springer du med lutning? Polar visar ju 99m höjdökning, kan den lista ut det?

    SvaraRadera
  2. Spontant låter ju långpass på löpband vidrigt, men det kanske funkar bra om man lyckas "glömma bort" att man springer.

    SvaraRadera
  3. Kör med 1% men -99 är nog för att jag inte kalibrerat höjden på länge. Tror inte den kan mäta stigning på löpband, känns omöjligt.

    Det var tråkigt, och jag lyckades inte glömma att jag sprang. Sista 7 var plågsamt tråkiga till och med.

    SvaraRadera