fredag 8 januari 2010

Helvete...

Helvete, helvete........ helvetes jäääääävla skiiiiiiiiiiiit!

I onsdagen var vi på en svindyr italiensk restaurang där glassen jag åt till efterrätt troligen innehöll någon farlig bakterie. Har i alla fall legat sänkt med omväxlande spyor, rännskita och feber. Först idag har jag börjat kunna äta igen efter att ha varit och fått lite mediciner utskrivna på en läkarmottagning. Jag tycks ha en dragning till sjukhus. Förra lördagen var jag på Phuket International hospital och röntgade handen, för att kunna ta av gipset tidigare och så imorse hos någon turistdoktor. Att röntga handen, inklusive diagnos av läkare, på ett mycket fint sjukhus kostade 1700 bath. Att få en turistläkare att skriva ut lite antibiotika kostade 2600 bath.

Hoppas göra comeback imorgon eller söndag. Jag fick iaf ta av gipset en vecka tidigare.

3 kommentarer:

  1. Tuff skit. Jag antar att du menar att 1700 baht var billigt och 2600 dyrt.

    Har du haft feber och förhöjd puls också? Nästa gång jag har feber ska jag följa utvecklingen med min pulsklocka.

    SvaraRadera
  2. Jag ligger också lågt just nu pga lite feberaktigt tillstånd. Räknar med att vara tillbaka inom max 3 dagar. Vad heter han, redaktören Åkesson springer ju fast han är lite ofrisk...men jag väntar lite...

    SvaraRadera
  3. Haha, jo jag har legat med pulsbandet på till och från första sjukdagen. Mest för att jag kände mig allmänt obehaglig och konstig i kroppen. Pulsen var runt 85-90 liggandes mot 55-60 normalt.

    Tror man ska vila om man har feber...

    Imorgon blir det lugn comeback

    SvaraRadera