söndag 17 januari 2010

Hammarby sjö x 2

Efter gårdagens löpning gjorde det riktigt ont i vänster fot när jag gick till Ica. Tänkte att det nog går över i natt. När jag gick ner för trappan för att springa i morse (11-tiden) gjorde det fortfarande ont men jag tänkte "det går nog över när jag börjar springa". Parallellt tänkte jag "det här är en jävligt dum och ologisk tanke". Men det kändes mycket mindre när jag sprang. Inte förrän efter 9 km började det göra ganska ont. Funderade på om jag skulle ta tvärbanan hem men så tänkte jag att det ju ska göra ont med löpning och det kan vara bra att träna på att plåga sig själv. Men det blev istället att jag stenhårt fokuserade tanken på höger fot som det inte gjorde ont i. Kanske blev en annan löpteknik av det tänket eller nåt, men jag tänkte inte på att det gjorde ont lika mycket efter det. (Började däremot känna av mina två spetälska tår på höger fot desto mer...)

Fick upp pulsen i 193 som mest. Berodde på en herrelös boxer som kom springande mot mig. Jag lät händerna dingla som jag lärt mig att man ska göra för att hunden ska tappa intresset och det funkade. Vem vet, hunden kanske aldrig ens var intresserad. Sen några hundra meter senare dök det upp nån som kanske var hundens herre.

3 kommentarer:

  1. Se bara till att inte bli skadad så klarar du garanterat sub 3:30

    SvaraRadera
  2. Ja, gäller väl att inte var sådär dum-envis, som idag t.ex... :)

    SvaraRadera
  3. Byt upp dig till 3-timmars! :)

    SvaraRadera