söndag 3 januari 2010

Karon beach run 1 & 2

Vi bor lite off sett till löpning här i Phuket, Karon. Första prova-på-passet var i torsdags (31 dec) och blev 8 km. Nere på strandpromenaden finns 2 km fin och bred trottoar som fungerar att springa på och från där vi bor till nämnda trottoar är det 2 km landsvägg och köpgata, vilket inte var helt perfekt att springa på, särskilt i mörker som det var på hemvägen.

Snittfarten blev 5:18 med två hur-fan-ska-jag-komma-över-vägen-stopp och ett vid ett fruktstånd där jag köpte bananer on the fly på hemvägen. Snittpulsen var 173. Höll ungefär 5 minuters fart hela tiden och det blev ganska tungt sista biten. Var nog kombination av bakfylla, luftfuktighet och 32 graders värme.

Andra passet genomfördes igår (2 jan) på ren vilja. Vi har supit som 20-åringar tre dagar i streck och sovit få timmar. Den här gången åkte jag moppe ner till promenaden och gjorde 5 km botgöring. Snitt 4:52 och puls 173. Höll högre fart fram till fjärde kilometern då jag var nära att ge upp och fick dra ner tempot markant. Årets jobbigaste pass! hö hö

Vi som springer nere på promenaden är hard core runners och därför hälsar eller nickar vi förstående till varandra när vi möts.

5 kommentarer:

  1. 32 grader blir det säkert på marathon i juni, så då är du beredd!

    Vi som springer när det ä -10 är också lite hardcore tror jag. Men ingen nickar till mig när jag har min läskiga luva på mig... Hade din gamla JL-luvtröja under löparjackan, tyckte själv det såg ganska kusligt ut.

    SvaraRadera
  2. Minus 10 är hardcore, här är vi mest självgoda semesterfirare som bekräftar varandras duktighet med en lätt nick.

    SvaraRadera
  3. Det må vara hardcore med -10 men det kan vara jävligt friskt och skönt om det inte blåser.

    Synd att du inte använder Sporttracks, där får man en röd prick på världskartan för varje nytt ställe man springer på.

    SvaraRadera
  4. Har faktiskt beslutsångest om huruvida jag skall svika min Polar...

    SvaraRadera
  5. Garmin har ju vissa nackdelar som du vet - stå och frysa i 10 minus i väntan på att den ska hitta satellit, och att hastighetsmätaren inte alltid är så exakt.

    SvaraRadera