tisdag 19 januari 2010

Hur länge hänger man med Gebrselassie?


11km/6:54
Max-/medelpuls - 185/163

Funderade idag på hur länge man skulle hänga med i världsrekordfart på maraton. Gebrselassie snittade 2:58 när han slog världsrekordet 2:03:59 i Berlin 2008.
Eftersom det var fartlek idag tänkte jag att jag skulle pröva. Dåligt underlag och lite andra bortförklaringar gör dock att jag idag inte skulle hänga med en enda meter.

Anmärkningsvärt idag var att jag höll på att springa in i en kille i den trånga passagen vid skantullsslussen, som hade precis likadan klocka som jag. När jag såg den på en annan person såg jag hur stor och vulgär den ser ut. Men jag är nöjd ändå! Undrar dock varför Sportracks alltid visar längre sträcka än klockan.

2 kommentarer:

  1. Jävligt vulgär, ja.

    Det finns en ikon som antingen ser ut som en penna eller som en miniräknare. Beroende på vilken man väljer kan sträckan skilja lite. Om man väljer pennan blir det samma som klockan visar.

    SvaraRadera
  2. Har alltid förutsatt att det är en mycket ålderdomlig modell som folk envisas med att använda. Många har den på Linnea och TSM. Nu vet jag bättre!

    SvaraRadera