onsdag 6 januari 2010

Årets Pizza


Körde ett pass med inriktning på pulskontroll idag. Är hos Johannas föräldrar och hälsar på, 14 grader kallt ute så jag satte mig på motionscykeln inomhus istället. Försökte hålla mig hålla mig runt 150 genom passet, vilket var jobbigare än jag hade trott. Som jag läst mig till är det svårare att få puls i sånt man är otränad i. Jag kollade på ett avsnitt av Disneydags från 1992 med bland annat Alice Bah och tiden flöt på ganska fort. Med två minuter kvar bestämde jag mig för att testa min puls på riktigt. Jag trampade tills det värkte i låren, men kom ändå bara upp i 190 (diagrammet visar 189).

Staplade ner till köket och tog ett stort glas juice. Satte mig ner, blev lite illamående. Johannas mor kom in i köket och kommenterade på att jag låter för mycket när jag tränar. Då kom kväljningen och jag var tvungen att kräkas i diskhon. Hon är upprörd nu, på ett komiskt sätt som påminner lite om vår mor.

2 kommentarer:

  1. Du är en svärmorsdröm! :)

    Funderar på om det ska bli löpband idag, gymmet har öppet till 17:00, hinner jag verkligen det...hmmm...

    SvaraRadera
  2. Klart underhållande! Man får inte lika hög maxpuls på cykel. Löpning blir högre och längdskidor högst ;)

    SvaraRadera