tisdag 5 januari 2010

Långpass med bar överkropp och pulsband

Äntligen dags att rätta till söndagens kortpass. Igår (5 jan) började det regna vid fem vilket var helt perfekt för att kunna starta före skymning. Jag struntade i moppen, klädde mig endast i kortbyxor, vätskebälte och pulsband och sprang direkt från huset längs vägen. Planen var att regnet skulle göra mig relativt ensam längs rutten och minska pinsamheten det skulle kunna innebära att komma farandes med bar bringa. Första kilometrarna var extremt behagliga. Lätt dugg regn, ca 30 grader och frisk luft. Vägen gick lätt nerför. Vid 2 km slutade regna och luften blev lite kvavare. Jag sick-sackade mig genom tuck-tuckar, bilar, moppar och turister (som tycktes se mig som en dåre), och så var jag framme vid strandpromenaden där jag sprungit innan. Fortsatte förbi ett litet samhälle (Kata Centrum) och vidare längs en ny strand. Köpte vatten halvspringades och fyllde på vätskebältet igen vid 7 km och vände sedan hemåt.
Vid 15 km blankt stannade jag utanför 7-eleven och köpte läsk och godis för att slippa drabbas av yrsel inför sen middag som det mycket riktigt blev. 4 timmar senare när vi väntat på bord i 1 timme var jag döende, men vid liv - Thanks heaven, 7-eleven!

1-7 km, snitt 5:20, puls 161.

Vattenköp, vätskebältspåfyllning 1:31

7-15 km snitt 5:20, puls 175.

Eftersom jag skriver detta mer än ett dygn efter jag sprang så minns jag inte alls vad jag tänkte medan jag sprang förutom att det säkert var viktigt.
I morgon ska jag försöka mig på fartlek. Hoppas det regnar hela tiden.


3 kommentarer:

  1. Haha! Skulle vilja ha sett en film på det där :)

    SvaraRadera
  2. Konstigt att ditt inlägg hamnade här nere. Du postade väl det efter oss? Hursomhelst, intressant att du har stegrande puls på samma tempo.

    Angående puls har genom intuitiv förmåga kommit fram till att skidlöpning ger högst puls eftersom man använder hela kroppen i den grenen - och cykel lägst eftersom man använder en liten del av kroppen.

    SvaraRadera
  3. Anledningen till att inlägget hamnade längre ner var att jag började skriva, somnade och skrev klart en annan dag. Lite jobbigt att ändra igår till idag och så, men men!

    Du har rätt om pulsen Magnus.

    SvaraRadera