fredag 15 januari 2010

Tillbaka runt Söder



Det är faktiskt inte ofta jag haft fyra dagars uppehåll senaste året så jag var ganska laddad inför dagens pass (torsdag 14 jan). Tidsskillnaden från Thailand gjorde dock att jag var väl sömnig och det var även därför detta inlägg skrivs idag. Hursomhelst var tanken långpass men det ströks och istället sprang jag 10 km runt Söder med 5 minuters tempo.

Jag kör som sagt med broddar men på lördag testar jag utan. Är tveksam på om de verkligen har en positiv effekt när det ligger lite lössnö ovan på mer packad is/snö. Tyckte att jag slirade som fan och under hela passet funderade jag på huruvida fotsensorn visar fel sträcka och hastighet då man slirar någon centimeter vid varje fotnedsättning. Alltså, skulle den visa hastighet om jag stod stilla och slirade på blank-is. Troligen ja, eftersom det fungerar på löpband. Jag tyckte också att milen slutade något tidigare igår. Känns acceptabelt med tanke på att det är så mycket jobbigare på snö. Sverige är ett bättre löpland än Thailand, även på vintern. Den saken är i alla fall helt klar!

3 kommentarer:

  1. Du har en glädjemätare med andra ord.

    SvaraRadera
  2. Ja, troligen. Tror det rörde sig om ca 50-70 meter på milen.

    SvaraRadera
  3. Ang. broddar. Min meteorologiska expertis säger mig att det mycket väl kan bli +10 om några dar. Det är ju logiskt eftersom det var -10 för några dar sen och idag är det 0!

    SvaraRadera