tisdag 18 maj 2010

Långsam medelfart


Söndagens långpass skulle vara medelfart, enligt ledarna 5:05-5:10. Vi sprang marans andra varv och därför blev det en massa stopp genom stan. Sedan var det så att frontledarna som skulle hålla farten, inte riktigt orkade, och försökte framställa sin långsamma fart som om de var snälla mot andra trötta i ledet. Ganska komiskt faktiskt, särskilt som en annan ledare sprang bakom mig och småmorrade att det gick för långsamt.

Positivt var att pulsen var all-time-low och att jag kände mig i princip oberörd när vi var klara. Vi är en nu sex personer som kommer springa i grupp. 4:55 första 30 km är målet, sen får vi se vad som händer. Bara hoppas det inte blir för varmt. Har även beslutat mig för eget vätskebälte så man har den biten löst första halvan. Sedan kommer jag antingen fylla på bältet, alternativt slänga bort det. Beror helt på hur stor chansen är att nå 3:30.

28km/5:17
173/160

1 kommentar: