söndag 16 maj 2010

Den magiska 4:an



5km/4:54 + 7 km uppvärmning
185/174
Nästintill perfeka förhållanden idag. 12 grader, fuktigt i luften, våta skogsstigar. Mycket njutning med rådjur och en hare. Körde först igenom ett intervallpass med Johanna vilket var skön uppvärmning. Kände sen att jag hade rejält spring i benen och gav mig ut på en femkilometersrunda. Det var riktigt kul att springa 5 km och få en sån där pace som börjar på en fyra, 4:54 i det här fallet alltså. För mig känns det lite magiskt, ungefär som i de där drömmarna när jag leder marathon efter 1 mil. I verkligheten så har jag iaf inte sprungit 5 km så snabbt sen första halvan av Hässelbyloppet, och då kände jag mig som Jörgen Brink efteråt.

Vill gärna tillägga att jag ägnade mig åt skogsarbete igår. Lastade stockar på traktorsläp med en stor mekanisk grip! Omväxlande och rolig träning som kändes riktigt lantligt äkta!

2 kommentarer:

  1. Verkar vara ganska rejäla backar om man ska tro garmins elevetionskurva, kan det stämma? Skogsbacke, 60 meters fallhöjd? :)

    SvaraRadera
  2. 20 meters fallhöjd. Från 40 till 60 typ! Kom o testa! Men det är nog inte ens det i verkligheten.

    SvaraRadera