söndag 9 maj 2010

Långpass City


Gick ut med kanske-målet att hålla 4:45-fart. Klarade detta och putsade till och med ner det till 4:43. Frågan är nu om jag ska våga gå ut och satsa på 4:45-fart på maran. 4:50 kanske... 8 km till bara, en baggis eller? Jag var ju skitsugen på att köra 8 km till idag, bara att jag har så mycket att göra...

Skönt att springa i de centrala delarna av vår underbara huvudstad. Inser att jag borde springa mer på Djurgården, dubbelt så breda grusvägar som Årstaviken, hälften så stora hundar. Fick se Carl Jan stå och köa för att köpa Waxholmsbiljett. Ska han behöva göra sånt, trodde jag inte? Sen såg jag inte så mycket mer spännande, kollade på klockan mycket idag, var noga med mina 4:45.

34km/4:43
183/168


8 kommentarer:

  1. Fy fan vad grymt!

    Anders råd från föreläsningen var att springa något fortare första halvan. Tiden tar ut sin rätt iaf. Jag tycker du ska gå ut på 4:45 och hålla den farten slaviskt till 30 km, oavsett hur pigg du känner dig i början, sedan ger du bara allt du har kvar ;)

    SvaraRadera
  2. Om Don Szalkai har sagt det så kör jag på det! :)

    SvaraRadera
  3. Bra där! Starkt att fortsätta bortåt efter 32 km istället för att vända hem. Fick min startgrupp förresten, e - 6764, fick ni nåt roligare?

    SvaraRadera
  4. Har bara ett nummer på 17000-någonting. Tror det är för att jag anmälts via Wasa Kredit. Ingen siffergrupp. Kommer att tränga in mig i 3:30 gruppen om det finns en sådan, vi är 5-pers nu som ska springa första 30 tillsammans så jag måste helt enkelt in i den gruppen...

    SvaraRadera
  5. Hade startgrupp D, misstänker att jag måste försöka tränga mig till C

    SvaraRadera
  6. Kalle hade också D. Vi får undersöka trängarmöjligheterna på plats ;)

    SvaraRadera
  7. Har inte fått nån info, fick ni nåt mail eller?

    SvaraRadera
  8. Det kom en brev på posten med ett startbevis. Annars kan du få ut ditt med leg när man hämtar nummerlappen på torsdagen eller fredagen innan. Ditt startnummer och grupp sökte jag upp på hemsidan.

    SvaraRadera