söndag 9 maj 2010

42195 - Predicted Time 4:44:33



32km/6:29
177/161

Körde långpass idag med en så kallad 4-timmarsgrupp. Det uttalade målet var att springa i 6:00-tempo och ha lite pauser. Det var kul att springa i grupp. Kan tänka mig att Marathon kan bli rätt ensamt i ledet, men publiken kommer säkert göra mycket positivt. Sprang bredvid en disciplinerad tjej idag som sprang rakt och artigt varnade andra för faror som gatstolpar, väghinder och pensionärer. Kände även igen en hel del andra observationer som David berättat om tidigare, som till exempel "jag vill egentligen vara ledare"-ropet. Såg även en hel del tappade vattenflaskor, men i den här ligan stannade alla och plockade upp efter sig. Värst av allt idag var förmodligen pauserna, som i regel togs på flacka platser, stillaståendes, istället för att ta gångpauser för dricka i uppförsbackar. Svårt att se att de flesta i den här gruppen verkligen ska klara 4 timmar på Marathon, däribland mig själv.

4 kommentarer:

  1. Min observation är att det är max en handfull i varje grupp som klarar gruppens tidsmål. Sikta på 4:12, det klarar du!

    SvaraRadera
  2. Du har framtiden för dig, bara 24 år va? :) Så när du är 31 kan du köra din...äh vad blir det, 7-8:e sthlm marathon?

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på att ställa pulsklockan på intervallet min 165 - max 180 under marathon - och se var det slutar. Vad tror ni om det upplägget?

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte våga mig på ett sånt upplägg. 15 slag är stor skillnad... Mitt råd är 5:55 i 30 km så har du 12-13 sekunder extra per km sista 12. Målgång på 4:12 ;)

    SvaraRadera