lördag 29 maj 2010

5 km snabbdistans


Jag läste om Szalkais uppladdning, där 5-kilometrarn en vecka innan, gav svar om hur det skulle gå. Därför var jag lite nervös. Minns en snabbdistans en vecka före Midnattsloppet förra året. Då fick jag besked om att måltiden blir svår att nå, och det var den också...

Idag kändes det bättre. Hade bestämt att 190 var maxpuls och att farten skulle vara så hög som möjligt med den förutsättningen. Kändes rätt ok, trots motvind och regnskurar rätt i ansiktet. Drömmen lever fortfarande.

2 kommentarer:

  1. Roat mig med lite jämförelser.
    WR-pace 5km 2:31
    WR-pace Marathon 2:58
    Skillnad 18%

    Lägger man till 18% på din 5km hamnar man på 5:09, men det är nog en orättvis jämförelse.

    SvaraRadera
  2. Tror förhållandet stämt rätt så exakt om jag gett allt på 5 km. Vi får återkomma till detta;)

    SvaraRadera