tisdag 23 mars 2010

Vilken powerkväll


5 km/7:17
10*300m/4:29 (60 sek ståvila)
Max-/medelpuls - 193/143

Jag har också sprungit intervall idag! Jag räknar in Kalles fartlek som ett halvt intervallpass.
Jag sprang 10*350 meter idag. Är dock inte lika smart som David som klockar av sina intervaller. Fråga: Om man trycker på "lap" efter 300 meter, blir det då autolap 1000 meter senare eller 700 meter senare? Har iallfall studerat graferna och kommit fram till att det tog 25 minuter att köra igenom passet. Tar man bort 9,75 (9*65s) vilominuter hamnar man på snittfarten 4:29 - vilket ju faktiskt är Davids milfart. Konstigt, jag tyckte det gick fortare.
Hursomhelst, jag körde framåtillbaka-intervall med Johanna, som David gjort med Frida förut. Det var kul. Förutom att Johanna vann varje gång. Hon fuskade nog genom att slappspringa på första etappen, och sedan ta i när jag närmade mig bakifrån. Tangerade årshögsta på puls, utan att bli illamående. Träffade Frida på vägen hem, också kul, såg ut som fartlek.

4 kommentarer:

  1. På 405:an (och 305:an är väl samma sak fast robustare utseende?) kan man ju ställa in intervallpass.

    T.ex:
    6 x (active lap: 800 m / resting lap: 60 sec).

    Du veeet väl det!?

    SvaraRadera
  2. Om du lappar så räknar den om på nytt. Dvs nya 1000 meter varje gång, eller vad du ställt som autolap. Polar var bättre, för den separerade manuellt och autolap.

    Jag rekommenderar klart manuell lapning, så du kan vila lite mindre eller mer beroende på hur du känner dig. Körde alltid program innan men inte numera..

    SvaraRadera
  3. Nu när jag studerat din graf lite mer så ser man att du fegar! Det skiljer ju 10 slag på sista intervallen... Ajabaja, du har massor mer att ge - tidigare! :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet att man kan ställa in intervallpass. Men jag hade för mig att man då måste nollställa själva uppvärmningen för att kunna köra - och då blir det så att säga 2 olika pass, men jag kanske har fel.

    SvaraRadera