tisdag 23 mars 2010

Mama said

Nej, jag lyssnade inte på LL Cool J men jag började tänka på låten medan jag sprang, jag power rappade lite för mig själv, jag erkänner...

Den motherfucking myr-agenten för inte över min data just nu och jag har ingen lust att trilskas så det blir ett rent textinlägg. Däremot vill jag prisa 405:an för dess fantastiska satellitmottagning. Som Årstabo blir det full mottagning inomhus i min genomgående lägenhet. Känns ju inte sannolikt men så är't. Behöver alltså inte stå som en idiot på gatan och vänta som var fallet som Skanstullsbo.

Tredje dan i rad. Min standardrunda runt Årstaviken medsols. Snabbaste kilometern 4:10. Tack vare tävling med cyklist. Efter träbron/bryggan dök en cykel (med barnstol) upp bakom mig. Jag bestämde mig för att den inte skulle få cykla om mig. När jag såg 4:10 plinga upp började jag fumla lite med klocken och tappade fart. Det var för övrigt första gången jag tittade på klockan denna runda. Då blev jag omcyklad. Struntade i det men sen såg jag att cyklisten skulle upp för backen till Skansbron. Då såg jag min chans och jag spurtade förbi cyklisten och kom först upp på bron. Cyklisten blev såklart helt knäckt och min puls var 193. Efter 7 km var snittet 4:29 men det föll på att sista kilometern alltid är väldigt mycket uppför på standardrundan (5:48).

8 km/4:39
Max-/medelpuls - 193/176

3 kommentarer:

  1. Du kommer snabbt tillbaka!

    Själv visslade jag jultomteverkstadens löpandebandmusik ofrivilligt när jag värmde upp. Det var svårt att avgöra om melodin, eller att jag visslade just den, var mest irriterande.

    SvaraRadera
  2. Du är snabb, men David har börjat göra väldigt bra tider nu när snön är borta. Jag föreslår gemensamt intervallpass/fartlek framöver, kanske på lördag?

    Jag står alltid som en idiot med min Garmin, och det tar mer än 60 sekunder!

    SvaraRadera
  3. Vore kul! Åker till Chamonix på lördag, men gärna när jag kommit hem. Backpass kommer mer nu i programmen och det är perfekt att köra flera.

    Lägg din Garmin (startad) på balkongen när du byter om, då hittar den direkt när du kommer ut, så gör moa.

    SvaraRadera