lördag 27 mars 2010

Fyra dryga tusingar


Jagade alltså Magnus. Intervaller 4 x (4 min / 60 sek).

Mina sträckor i meter / fart:

1080 / 3:42
1100 / 3:38
1080 / 3:42
1090 / 3:40

Verkar också ha sprungit en aning snabbare åt ena hållet. Kanske beror på att Magnus var hare åt mig på tillbakavägen och att han samtidigt kände flåset i nacken?

Dagens jag mötte Lassie: Sprang förbi Lars Ohly på tillbakavägen. Han var ute med två hundar. En svart och en vit. Ras okänd.

Workaround när myr-agenten inte funkar: Skapa dummy-pass och kör igen. A t t d e t s k a v a s å s v å r t! ! !

Blev en del warmup och cooldown så totalt blev det:

11,6km/5:10
196/163

Högsta pulsen sedan jag började med Garmin, dvs ca ett år tillbaka. Innand dess, med min förra pulsklocka, såg man bara medelpuls.


4 kommentarer:

  1. Skönt att se att du också "fuskade" lite.

    SvaraRadera
  2. Ja men fuska innebär ju bara att man försöker hålla jämn fart över alla sträckor va?

    SvaraRadera
  3. Med fuska menar jag att man håller igen lite på bortvägen för att kunna springa fort tillbaka.

    SvaraRadera
  4. Ja, det var faktiskt lite fuskigt!

    SvaraRadera