lördag 6 mars 2010

På tur med Garmin

Första gången utomhus med Garmin 305. Det började mindre bra då jag fick gå hela vägen till Zinken med armen mot himmeln och flera omstarter innan den hittade satelliter. Hoppas det var första gången bara. Började fundera allvarligt på att kasta eller stampa sönder... :)
Annars gillar jag den skarpt och det känns även som min ovanligt höga arbetspuls fått en förklaring. Min Polar visade högre puls vågar jag nästan säkert påstå. Tycker mig ha såpass bra koll på vad jag brukar ha vid viss belastning att jag sticker ut hakan och säger att så är fallet!

Till exempel sprang jag 18 km 14 februari med 5:18 och 177 i puls på nästan plant underlag. Idag sprang jag 17 km med 5:15 och 166 i puls med betydligt mer backar. Jag är möjligen i bättre form men senast förra veckan sprang jag betydligt långsammare med samma snittpuls som idag.
Får bita ihop och göra ett maxpulstest med 305:an och se om det också måste justeras.

1 kommentar:

  1. Bra jobbat. Jag brukar stå stilla och titta på staplarna som visar olika satelliter. Där står även Accuracy, och när den är under 100 m brukar jag köra.

    SvaraRadera