lördag 13 mars 2010

Nu är jag i fas, på riktigt!


21 km/6:18
Max-/medelpuls - 176/163

Helgen tillbringas hos Johannas föräldrar i Björkvik vilket ger utmärkta förutsättningar för träning. Långpass i solen på vägar fria från barnvagnar, tanter och annat som brukar vara i vägen. Förvisso en hel del hästar och hundar ute men det är bara trevligt. Sällan har jag varit så nöjd efter en löprunda som idag. För första gången höll jag mig inom Szalkais rekommenderade fartintervall på ett långpass. Kom upp i 170 i puls under vissa sträckor utan att "märka" det, det gick så lätt. Kanske inte optimalt.

2 kommentarer:

  1. Grymt! Jämt och fint och pulsen ser ju kontrollerad ut. Vet vilken känsla du menar och det fördjävla trevligt när den infinner sig. Om du fristylade så träffade du avståndet snyggt också.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag var tvungen att ta lite omvägar för att nå halvmaran.

    SvaraRadera