onsdag 17 mars 2010

Skönt med lite mjölksyra

Har kört hårda kvalitetspass två dagar i rad då jag skall supa med Cyril imorgon. Gårdagens snabbdistans kändes helt ok med tanke på söndagens långpass. Tyvärr var det fortfarande ren isbana mellan Thaibåten och träbron och med söndagens vurpa i minnet tog jag det piano. Känner i alla fall att perset rycker nästa gång jag kör fullt på milen.


Idag var det 10 x 400 meter på Hammarbykajen tillsammans med Frida. Vi startade tillsammans och Frida stannade när jag nådde 400 meter. Sedan jagade jag henne tillbaka till starten. Ett bra upplägg som fick oss båda att ta i utav helvete. Hade egentligen tänkt testa maxpuls idag men det får bli på löpband eller när det är varmare.

2 kommentarer:

  1. Smart intervallträning, då kan man ju köra med vem som helst i princip. Hur mycket kan du supa och ända träna dagen efter? Jag har kört 12 timmar efter jag druckit två glas.

    SvaraRadera
  2. Ja, det fungerade riktigt bra, blir automatiskt press på varannan oavsett snabbhet. Jag har sprungit 7-8 km dagen efter jag supit rätt hårt, men efter en artikel i Runnersworld väntar jag en dag istället. Det stod allt möjligt, men slutsatsen var att kroppen inte är mottaglig för träning när den samtidigt ska förbränna sprit.

    SvaraRadera