lördag 20 mars 2010

Auto pause går bort


23 km/6:36
Max-/medelpuls - 177/161

Idag körde jag av misstag med inställningen Auto Pause på min Garmin. Mäkta irriterande när den då "pausar" trots att jag löper på fint över skeppsbron. En annan skum grej är att Sporttracks säger att jag snittade 6:36, samtidigt som bara några få etapper gått över 6:30. Väldigt skönt pass annars, skönt väder och kul att plaska i vattenpölarna. Roligt att springa med Frida också som pressade mig genom ett spurtförsök uppför Västerbron.

Uppdatering: HighScore säger att jag gjorde 21,1 på 6:19. Jag antar att jag klantat mig på nåt sätt.

3 kommentarer:

  1. Håller med, det är inte 6:36 i snitt. Vad händer om du klickar på "pennan" istället för "räknaren"?

    Om man räknar på varvtidslistningen var snittet 6:18 - bra!

    Autopause ska ju annars förbättra snittet, inte tvärtom.

    SvaraRadera
  2. Nu kom jag på att klockan startade hemma, medan distansräkningen började först efter 1 km. Jag har alltså inte orkat vänta in GPS-kontakten, då går det sådär.

    SvaraRadera
  3. Jag startar alltid min hemma och lägger i fönstret, då hittar den direkt när man kommer ut.

    SvaraRadera