torsdag 19 maj 2011

Trygg

Sprang idag upp och ner för en ganska fin backe. Lite västerbrokänsla men aningen brantare. 320m upp sprang jag innan jag vände. Fem vändor upp. Längst ner i backen stod en polis. Vet inte vad han vaktade men det kändes tryggt. Längst upp i backen satt en annan polis på sin scooter och rökte och pratade med en tonåring. Han såg nästan själv ut som en tonåring. Det kändes också tryggt. Så det var liksom att springa backe med en polis i början och en i slutet. Någonstans, kanske 200m in i backen fanns en man i grå kostym. Han såg mer hemlig ut. Så det fanns nog något viktigt att vakta i krokarna.

Synd att jag inte springer omkring med kamera, det hade ju kunnat bli kul. Här är backen iallafall:
http://goo.gl/maps/1gVv

12km / 4:53
175 / 151

2 kommentarer:

  1. Jag fortsatte upp för backen. Mycket höga häckar för att dölja de fula betonghusen.
    Gissar att häckar och höga staket startar i en tidigare inkomstklass i Frankrike än i Svärje. Äh, jag vet ingenting..

    SvaraRadera
  2. Men Cap d'Antibes är en ganska sen inkomstklass tippar jag på. Du får se i juli! Men annars är det ju standard med höga grindar även för att komma in i de mest ruttna residence, så du har rätt!

    SvaraRadera