tisdag 17 maj 2011

Lugnt igen

Körde en 15x200m idag igen men nu med 30s vila. Ganska lugnt. Körde med klubben idag och råkade ha på mig förra årets Sthlm marathon-tröja så alla trodde att jag redan hade sprungit för jag hade inte varit med på träning på ett tag.

3km / 3:08
180 / 159

Mitt mål för den här maran, eller så kanske man inta ska uttrycka det, det här marathonet, är att slå min tid från Nice-Cannes. Jag måste alltså slå 03:08:21. Måste...måste...måste...!!!

Sen ska det bli kul att anmäla sig till något kort och platt lopp i sommar.


4 kommentarer:

  1. Kommentar till mig själv. Får räkna med att springa 43km så då blir det till att hålla försöka hålla 4:23-fart.

    SvaraRadera
  2. 3:08. Du bedömer alltså att du är i samma form, eller att Stockholm har en lättare bana. Och klimatet är väl det samma. Prognosen är 20 grader!

    SvaraRadera
  3. Jag är nog i ungefär samma form, men jag hade faktiskt tränat mer inför Nice-Cannes än nu. Men nej, Stockholm är en svårare bana och i Nice-Cannes var det helt perfekt väder, jag frös vid start och sen var det mulet och nog 14 grader som varmast. Så om det blir för varmt i Stockholm får jag nog sänka målet lite. Som tur är är yr en mycket mer pålitlig källa än klart.se, så än finns det hopp om att frysa lite vid startlinjen... Men just det, i Nice-Cannes hade jag ojämnfart, börjat typ i 4:30-fart och sen ökade jag ganska kraftigt i slutet, så tanke är att om jag håller en jämnare fart borde det gå bättre.

    SvaraRadera
  4. Hoppas på yr! Prognoserna bör väl konvergera ju närmare vi kommer. Klart.se säger fortfarande 20 grader.

    SvaraRadera