söndag 15 maj 2011

Krångligt halvmarathon



21km/5:57
180/168

Först till bajenbutiken för att köpa biljett till Västerås hemma. De var trevliga i butiken och fråga som vanligt om jag skulle ha vuxenbiljett eller ungdoms (för dom som är 16 år). Ner till Södermälarstrand och över Västerbron. m tjej i rosa jacka följde efter mig längs norr mälarstrand vilket motiverade mig att hålla en jämnt och bra tempo. Förbi stadshuset och sen... hmm, varför inte springa den tråkigaste delen av Marathon? Sagt och gjort, upp för vasagatan, in bakom Nordic Light Hotel och upp på Odengatan. Sprang förbi en teaterkamrat som jag hejade på och sen efter mycket vejande på trottoaren in på lugna Karlavägen. Då var jag uppe i 14 km och gjorde bedömningen att det var ungefär 7 km för att komma hem via Nybroplan slussen. Det var helt fel för vid slussen upptäckte jag att det var 5 kvar för att komma upp till ett halvmarathon. Upp till Heleneborgsgatan, över Hornsgatan, ner förbi drakenberg, hela vägen tillbaka till Zinken och sen hemåt igen. Väl hemma var det tyvärr 800 meter kvar, så det var bara att springa vidare.

Kom hem, svepte en Sun Bitter och tog det piano vilket ledde till att jag kom försent till Söderstadion för första gången. Furbo gjorde inget mål idag heller men vi vann iaf.

Performance Predictor säger att jag kan göra Marathon på 4:26. Så målet blir att klara 4:30.

1 kommentar:

  1. Mycket skarpa svängar ser det ut som, det sliter ju! ;)

    SvaraRadera