söndag 8 maj 2011

Nice - Antibes



Nu när jag skulle köra det längsta passet innan dagen D tyckte jag att det passade bra att börja från Nice, lite högtydligt. (Observera att det egentligen kostar 4€ att åka dit men jag betalade ombord och då kostade det 8€.) På tåget satt en hel del glada turister bland annat ett engelsk par som satt och halsade vitt vin, jag la till och med vinets namn på minnet: Saumur.

Start från tågstationen och sen via Place Massena ner till Promade des Anglais.

I Cagnes-sur-mer som ligger ca en mil efter Nice har tydligen borgmästaren bestämt sig för att det ska vara lugn och ro och hastighetsbegränsningen för bilar är däför 30km/h och för cyklar 10km/h! Men jag körde på ändå i ca 13km/h.

Nu blev det här mitt längsta träningspass hittils och även det snabbaste på över 30km, det var ju bra. Fick även lite värmeträning idag kan man säga, var väl 20 grader någonting och sol, hoppas på kallare i Stockholm... Hade både vätskebälte och en 50cl flaska vatten i näven. Denna fyllde jag dessutom i fontänen på Boulevard Bacon. Det gick ner.

37km / 4:36 / 2:50:29
176 / 166

1 kommentar:

  1. 10 km i timmen för cykel är ju ganska löjligt. Jag tvingade Johanna att cykla bakom mig där det var cykelförbud på Djurgården, appropå cykelöverträdelser.

    SvaraRadera