söndag 1 maj 2011

Jag vill tacka fontänen!


Långpass i värme. Bara 20 grader men inga moln och jag skulle vilja påstå att solen här värmer lite mer än densamma i Sverige, är säkert ute och cyklar nu, men skit samma. Nu blev det här en tiomilsvecka till slut. Imorgon blir det absolut vila. Jag ordinerar mig själv detta.

Även fast jag hade vätskebälte och även två geltuber så höll jag på att försmäkta. Kan iofs ha berott på att jag fick i mig för mycket socker och för lite rent vatten så att jag blev helt torr i käften. Blev räddad av fontänen på Boulevard de Bacon, se bilden (från Google streetview).

Fick mig att tänka på de gamla hederliga dricksfontänerna som fanns i Stockholm när det begav sig. Kanske fortfarande finns men är väl inte i bruk. Jag får ta och läsa det här blogginlägget:
http://www.dn.se/blogg/epstein/2009/06/01/skrackinjagande-dricksfontaner-3598/

Idag alltså:
32,4km / 5:05 / 2:44:40
177 / 160

3 kommentarer:

  1. Jag tror att solen, givet sin höjd på himlen, värmer lika mycket. Det vill säga, allt annat lika, när solen står 20 grader högt i Antibes värmer den lika mycket som när stolen står 20 grader högt i Stockholm. Jag kanske är ute och cyklar.
    Google streetwiev - kom på att man kan använda det för att sponiera på ditt kvarter. Kul.

    SvaraRadera
  2. 20 grader...pratar du i vinkel relativt marken, låter nästan som solnedgång? Komplicerat, jag menade ju celcius. Nordanvindar och mistraler borde ju ha en viss inverkan på hur kallt/varmt det känns också. Brrr.

    SvaraRadera
  3. Säg 50 grader vinkel då.
    Men allt annat lika, nordanvindar och mistraler, tror jag att solen värmer lika mycket.

    SvaraRadera