lördag 14 maj 2011

Sista långpasset?


Hade tänkt springa från Nice idag igen men det var för lång väntetid när jag kom till stationen så jag började från Antibes istället. Kanske var lite undermedveten lathet att springa från Nice för då får man åtminstone 20 helt platta kilometer till att börja med. Nu irrade jag runt på lite nya vägar och det blev ganska backigt, det skadar väl inte... Tror jag varit en liten aning seg i benen den här veckan efter söndagens överlånga pass. Kunde självklart inte motstå att springa upp för backen på bilden med den vackra gröna cykelbanan. Det var 500m upp och sen tog det stopp, grindar och residens, och så följaktligen 500m brant utför.

28km / 4:48 / 2:14:32
176 / 159




2 kommentarer:

  1. Kul att du irrar! Angående när man ska ha sista passet. Har för mig att Szalkai sa att om man kände sig i bra form två veckor innan skulle man köra sista långpasset då, men om man tyckte man hade mkt mer att hämta kan man köra ett veckan innan. Jag ska nog köra 21 km nästa helg också.

    SvaraRadera
  2. Kanske blir att jag kör en 21,1km-runda på lördag då.

    SvaraRadera