söndag 8 maj 2011

Andra varvet


Har växlat mellan andra varvet och Enskede/Gubbängen under senaste veckorna. Enskede är ju egentligen trevligare men jag kände att det var ungefär samma förutsättningar som förra årets Marathon idag; 18-19 grader och sol. Faktiskt jävligt soligt för det fanns faktiskt inte en tillstymmelse till moln och det gör det inte nu heller. Övervägde keps men kände att jag a) ville ha svåra förhållande och b) bli solbränd i nyllet.

Kändes bra framtill 25 km, sedan hade det verkligen inte skadat med mer vatten. Hade också fullt bälte plus en halvliters flaska. Tyvärr inga fontäner längs vägen. När man slutar svettas har jag läst att man skall dricka, tyvärr var det i princip slut så det vara bara att bita ihop. Drack ca 1 liter på raken innanför dörren och började genast svettas yvigt. Ganska ballt, var precis som att vrida på kranen.

Hade förberett vita frallor som jag inmundigade i badet och mådde därefter rätt så bra. Hoppas på svalare väder, det gör onekligen ganska stor skillnad.

Eftersom jag inte skrivit några inlägg (men följt era) så får jag meddela att mitt mål är att klara mig under 4 timmar och helst inte må lika dåligt som förra året.

30 km 5:29 170/184

2 kommentarer:

  1. Kul bloggcomeback!

    Tänkte likadant med keps, bättre att få värmeslag på träning och bli lite härdad... Alltså körde jag utan, kanske var lite dumt idag för jag klippte mig igår, skallen känns lite bränd...

    Körde också badkarsätning, haha.

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut. Jag tror det kan bli riktigt behagligt om du går ut i 5:40 och sen "spurtar" sista varvet. Jag har också ätit mat i badkar någon gång. Helst kolla på sport samtidigt. Väderpronogsen (som troligen är en gissning) säger 19 grader och växlande molnighet.

    SvaraRadera