söndag 8 maj 2011

Hjälpryttare


28km/6:31
181/162

Samma upplägg som förra helgen. Johanna på Kalles cykel utrustad med dricka. Första tidshalvan under 170 i puls och andra halvan över 170 i puls. Bestämde i förväg att vi skulle köra 3 timmar. Det kändes lagom. Fick nästan exakt samma medelpuls och fart som ett långpass på 3:30 samma tid förra året. Bör alltså inte vara i nästan liknande form som förra året. Går alltså att förbättra sig snabbt på en vecka, tror det handlar om att våga gå ut med lite högre puls från början.

Sprang förbi många roliga saker idag. Segway rally, Justin Biber demonstration (för att han ska komma till Sverige), kameler och åsnor, technofest.

Imorgon kör jag pass på friskis och svettis. Tror det är bra med alternativ träning. Påminner mig själv om att köra med pulsklocka för att kolla konditionsmoment.

2 kommentarer:

  1. Förstår inte riktigt formuleringen: "Bör alltså inte vara i nästan liknande form som förra året."

    Ska "inte" tas bort där eller?

    Ja Justin Bi(e)ber låter styggt, stoppa honom, inga Justin på våra gator. Jag såg förresten en man på häst, såg lite ut som han rymt från cirkus. Jag håll dubbelt avstånd till hästen jämfört med vad jag brukar till bilar, respekt!

    SvaraRadera
  2. BÖR vara i liknande form som förra året. Det är nog lögn iofs. Det där jättelånga passet med TSM innehöll långa stillastående drickpauser.

    Två veckor efter det, vi snackar fortfarande 2010, sprang jag 28 km med TSM på 5:32. Kanske det bästa passet någonsin. Snittpulsen var 171, vilket är högt på ett långpass.

    Slutsats: få till Marathon så att snittpuls är 170 utan att gå in i väggen. Att hålla jämn fart ska funka har jag hört.

    SvaraRadera