söndag 1 maj 2011

Idag var Sverige kallt


23km/6:23
183/161

Framför allt var det blåsigt i Stockholm. Jag frös nästan hela passet. Första milen hade jag en snittpuls på cirka 150. Tror det kallas footing i Frankrike, när man springer långsamt. Enligt min PT skulle jag springa 2:30 totalt och öka takten halvvägs (tidsmässigt tolkade jag). Halvvägs inträffade i Hästhagen. Jag tyckte att jag kutade på snabbt efter det men pulsen steg inte. Benen mindes backpasset på lördagen.

På eftermiddagen körde jag ett pass på Friskis och Svettis som heter Key-Balans. Det var Johannas förslag. Jag har fått möjligheten att träna gratis i 3 veckor. Passet bestod av att stå på ett ben, sträcka ut ben och armar, göra 5 st sit-ups. Ligga ner på rygg och lyssna på havvsljud och sen stretcha lite till. Jag var lättad att det var så lätt. Benen var trötta.

På Torsdag ska jag spela tennis.

4 kommentarer:

  1. Låter som en grym kombo att köra lite balansträning efter ett långpass. :)

    SvaraRadera
  2. Men när du säger att du ska spela tennis på torsdag betyder det väl inte att du ska ha 3 vilodagar tills dess? Glöm inte de långa intervallerna på tisdag. :) /PT.

    SvaraRadera
  3. Tennisen är på onsdag. Jag har ont i knäna, är det ok med två vilodagar?

    SvaraRadera