söndag 22 maj 2011

Tjurar


21km/6:22
186/170

Vägen blir mer och mer gräslig och svår att följa. Plötsligt är vi på en åker. Mina två hjälpcyklister säger åt mig att fortsätta springa. Vi kommer fram till ett taggstängsel, lyfter cyklarna över taggtråden och över ett dike. Den gropiga vägen leder fram till en stor lerpöl där vi får använda cyklarna som flytstöd. Över stenar och komockar(jag halkade i en och slog mig nästan) förbi en flock ungtjurar, lyfta över cyklarna över nästa stängsel (bra armträning) och vidare. Skönt att få lite alternativ träning. Det här passet ger 4:45 i Performance Predictor. Hoppas kunna nå 4:30 genom att endast behöva fokusera på att springa.

2 kommentarer:

  1. Undrar hur ni gjorde för att använda cyklarna som flytstöd? Vadade ni i lera? Du har ju kört ett tjurrus en vecka innan maran! Nu får du ta det lugnt. :)

    SvaraRadera
  2. Vi gick liksom på en liten strimma av gräs, och hade cyklarna som stöd för att inte ramla i gyttjan.
    För övrigt är jag mkt sotlt över banan, hade vi inte sprungit fel hade det blivit nästan exakt ett halvmarathon utan onaturliga svängar.

    SvaraRadera