söndag 4 juli 2010

Stackars Milou


Jag har själv haft en ganska vänskaplig inställning till hundar på sistone. Idag brakade det dock loss i Årstaviken men jag var bara vittne. En liten Milou-aktig krabat, ej kopplad, sprang mot en kopplad Rotweiler (eller liknande). Rotweiler-killen tyckte det verkade föreligga en risk att Milou skulle bita Rotweilern och gav den en spark. Milou-kvinnan blev förstås en smula upprörd. Rotweiler-killen sa något i stil med "Han skulle ju bita min hund!". Milou-kvinnan såg förfärad ut. Det var såklart frestande att stanna och medla, men jag var tvungen att springa vidare.

Var lite åt fartleks-hållet idag. Körde en snabb tusing på 3:23.

8km/4:03
193/173

Igår var jag farthållare åt Magnus i Sättraby. Han skulle ha klarat 50 min om han inte var tvungen att nöjesäta en massa i halvtid på kvarten mellan Tyskland och Argentina. ;)

10km/5:13
180/145

1 kommentar:

  1. Stackars Milou, Rottweiler har väl inget att vara rädd för. Dessa aggresiva hundägare.

    SvaraRadera