söndag 6 juni 2010

Stockholm Marathon 2010

Stannade inte på Snaps så länge för jag kände att jag ville gå hem och kolla på diagram på datorn...

Mitt marathon blev 42,80 km. Med den distansen blev farten 4:42 men nu är det ju 42,195 man räknar med va? Så jag håller mig till det officiella resultatet, inget jidder:

42,195km/4:47
190/169

Taktiken var att hålla 4:45-fart rakt igenom och öka på slutet om jag orkade. Trodde också att jag sprang snabbare än 4:45, men jag tänkte inte på att jag inte sprang snabbaste vägen, kan någon distinkt person formulera detta på ett snyggt sätt? Loppet känns lite som en dimma just nu...men jag var jävligt glad när jag kom i mål, vågar jag säga lite euforisk?

Blev en ganska bra spurt. Sista 3km i 4:08-fart. Så jag kanske skulle hållt högre fart innan helt enkelt, men sånt där är ju svårt att veta. Kul att spurta också. Så nu vilar vi lite och sen satsar vi på Midnattsloppet och sen kanske någon europeiskt mara!

3 kommentarer:

  1. Har också funderat lite på missvisningen från klockan. Tror passagen vid slussen kan spela viss roll också, det brukar bli fel där varje gång... Sen är det nog så att 99,9 % av deltagarna springer något längre. Är i princip bara täten som kan hålla raka spåret över längre sträckor och det svänger ju ganska mycket.

    SvaraRadera
  2. Du var tvungen att springa om en massa långsamma människor och bar därför tvungen att springa 600 meter extra.

    SvaraRadera
  3. Eller...
    Eftersom det var så trångt fick du springa 600 meter extra och blev 3 minuter försenad.

    SvaraRadera