torsdag 24 juni 2010

Endorfinbeställning


Kände för springa hårt idag och få endorfiner på köpet. Jag fick några, känns bra.

Första intervallpasset efter marathon. Plockade ett från tjejmilprogrammet. Som jag brukar uttrycka mina intervaller av någon anledning:
(1000 / 60) x 6

Körde gåvila mellan kilometrarna. Jag tog i hårt och det kändes bra överallt. Andades så där så att det låter, så där som det inte känns okej att göra på ett löpband. Då är det skönt att vara på Årstafältet. Tycker dock att jag borde ha nått högre puls än bara 189, men det kanske inte är något dåligt. Snabbaste 1000m: 3:19, långsammaste: 3:41. Är väl att betrakta som lite ojämnt.

9,5km/4:17
189/170

2 kommentarer:

  1. Det där Årstafältet verkar magiskt!
    Och nu fick du fina tider på 800 också, PB?

    SvaraRadera
  2. Årstafältet är framförallt platt! Ja, det var pb på 800 faktiskt. 2:37 inkluderat i den där tusingen som gick på 3:21. Men om man ska sätta på pb på såna här distanser är kanske inte 6x1000m-intervaller idealiskt.

    Idag blir det ingen löpning, för mycket blodigt kött igår! ;)

    SvaraRadera