lördag 26 juni 2010

Gräs

Pyttelite bakis efter midsommaraftonens 12-timmars alkoholintag, men jag kände att de mentala effekterna ändå gjorde en löprunda till en bra idé, och det kändes alla tiders kanon. Så jag ser det som att jag har gått plus på det här.

Löpning på gräs. Runt runt de två rugbyplanerna på Årstafältet. Bra Forrest Gump-vibbar. Och minnen av de få tillfällen då jag som fotbollsspelare spelat på riktigt gräs. Körde två snabba ruschar längs de två planerna, ca 250 m. Snabbaste 200m på 33 sekunder. Det blir man väl iallafall bäst i klassen på i lågstadiet? Bäst av tjejerna?

8km/4:44
185/157

2 kommentarer:

  1. Fick fundera ett tag på din relativa långsamhet ( jag gjorde 200 på 34 nyligen) men såg sedan att du gjort det efter 5 km löpning.
    Vi får ta en friluftsdag på zinken o maxa nån da!

    SvaraRadera
  2. Lite fler bortförklaringar kan vara att det var på ganska högt gräs, rugbyplan som inte blivit skött ordentligt och så var det det där med pyttelite bakis. Jaja, som du säger, vi får reda ut det där på zinken nån gång. :)

    SvaraRadera