måndag 14 juni 2010

3x5x200 meter - 100 %!



Fuck yeah! Idag körde jag verkligen svinet på Zinken. Har tjuvrökt och druckit öl i en vecka och kände att det var dags att sparka igång milsatsningen ordentligt. Kör efter 40 minuters programmet, plus två veckor för att Midnattsloppet går tidigare.

Alexis var med också. Han var ovanligt pigg, jag var ovanligt sliten. Kände dock att kraften kom tillbaka under passet och det kändes riktigt bra att avsluta med 201 i puls efter en fin spurt, som jag vann;) I klockan stod det 202 men Sporttracks stal ett slag från mig. Nåväl, 201 är med marginal det högsta jag mätt med min Garmin.

6 kommentarer:

  1. Tjejmilen går ju 3 veckor efter midnattsloppet. Stenhårt pass, ståvila en minut och pulsen kommer bara ner till 185, kräktes du efteråt?

    SvaraRadera
  2. Var det inte obligatoriskt att publicera sina tider vid intervallträning?

    SvaraRadera
  3. okej, ska fixa bild med tider snart. Vilan var 30 sekunder, men blev oftast 40 sek. 1:30 vila mellan varje serie. Mådde faktiskt helt ok efter. Fick inte så mycket mjölksyra.

    Bra påpekat angående Tjejmilen. Var 2 veckor förra året.

    SvaraRadera
  4. Nja, målet är 42:59 till att börja med. Har varit duktig på orimliga mål ;)

    SvaraRadera
  5. Då antar jag att vi ska försöka springa 10km i 4:18-fart imorgon, på plant underlag. :)

    SvaraRadera